Akte overdracht auteursrecht (Louwers Advocaten)

Louwers Advocaten heeft aansluitend aan de themabijeenkomst van 22 februari jl. een akte overdracht auteursrecht opgesteld. Zij geven hierbij aan dat een maximumprijs die in alle gevallen geldt niet te geven is. De overdracht van auteursrechten kan in voorkomende situaties (juridisch gezien) erg complex zijn. Meestal rekenen zij maximaal € 250,- voor een dergelijke overeenkomst.

Hieronder nog een korte omschrijving:

Lees meer

Het succes van 2 Wat als-presentaties

Wat als ik een tekst heb geschreven die een ander te pas, maar vooral te onpas gebruikt?

presentatie2222016foto3

Wat als ik twijfel tussen personeel aannemen of werk uitbesteden?

 

Op veel Wat-als-vragen kreeg ik antwoord tijdens 2 presentaties die het bestuur van Open Coffee Best in Business Center De Ronde op maandagavond 22 februari jl. had georganiseerd. Waar de ene presentatie mij met de neus op de feiten duwde over het intellectueel eigendom van je logo, product of dienst, gaf de andere presentatie op verfrissende wijze richting aan strategische problemen.

Lees meer

Tweede themabijeenkomst 22-02-2016

Jullie worden als lid van Open Coffee Best regelmatig bijgepraat over actuele onderwerpen, die jullie eigen bedrijfsvoering raken. Open Coffee Best nodigt andere bedrijven uit om een presentatie over een actueel thema te verzorgen.

 

In vervolg op de op 19 oktober 2015 door SABbest Accountants en Adviseurs verzorgde eerste themabijeenkomst vindt op maandagavond 22 februari 2016 een tweede themabijeenkomst plaats.

 

De Kleine Consultant en Louwers IP Advocaten zullen deze avond voor hun rekening nemen.

 

Louwers IP Advocaten praat jullie bij over de ins en outs rondom het intellectueel eigendom van je eigen logo, brochure en andere items. Dit is interessant voor het werk dat jullie voor andere bedrijven uitvoeren. Je kunt dan denken aan een adviseur die rondom een merkportfolio adviseert of een tekstschrijver die in opdracht van een bedrijf hun bedrijfsbrochure schrijft. Er is nu veel onduidelijkheid inzake hetgeen wettelijk geregeld is als hierover geen afspraken gemaakt zijn. Ook is het belangrijk te vernemen wat je kunt doen om de zaken wel goed te regelen.

 

Aansluitend zal De Kleine Consultant een presentatie verzorgen over strategisch ondernemen.

 

Jullie zijn op maandagavond 22 februari 2016 allemaal van harte welkom in Businesscentrum De Ronde, De Ronde 15 in Best.

De eerste presentatie start om 19.00 uur.

Tot dan!

 

 

 

 

En daar is hij dan....de Profielpagina!

In onze nieuwsbrief van december jl. hebben wij de introductie van onze Profielpagina aangekondigd. Achter de schermen is hard gewerkt om een en ander geregeld te krijgen. Vanaf januari 2016 gaat alles 'live' en kunnen deze pagina's worden 'gevuld'.

Wat is de bedoeling?
De Profielpagina van Open Coffee Best biedt de aangesloten ondernemers de mogelijkheid om zichzelf bekend te maken aan andere bedrijven in Best en omgeving, zodat zij makkelijker vindbaar zijn wat betreft hun expertise.

Op basis van foto, naam, bedrijfsnaam en allerlei gegevens (ook m.b.t. het vakgebied en disciplines) kun je je eigen bedrijf presenteren. Hierdoor word je vindbaarder voor andere bedrijven. We roepen iedereen op om de link naar deze Profielpagina zoveel mogelijk te verspreiden tijdens alle contacten met andere bedrijven, zodat iedereen met een Profielpagina snel meer bekendheid krijgt. Ook kun je nog eens terugkijken en/of nazoeken wie wat in huis heeft en dus ook zien welke persoon van toegevoegde waarde kan zijn in jouw eigen bedrijfsvoering. Met deze link http://opencoffeebest.nl/home/contact-plattform/item/project-01 kun je nog even een kijkje nemen.


Wie kan er meedoen?
Iedereen die aangemeld is via LinkedIn van Open Coffee Best kan meedoen.

Hoe werkt het?
Vanaf januari 2016 staat er een contactformulier op de website waar je een aantal gegevens kunt opgeven zoals Bedrijfsnaam, Verkort CV/Elevator Pitch, vakgebied/disciplines en andere bedrijfsgegevens. Via dit formulier kun je ook je bedrijfslogo en een (actie)foto uploaden van jezelf en je bedrijf.

Wij hopen op je deelname om op deze manier een leuk platform neer te zetten voor en door de leden van Open Coffee Best.

Vul allemaal je (gratis) Profielpagina en breng ons Contact Platform tot leven

Wat is de bedoeling?

De Profielpagina van Open Coffee Best biedt de aangesloten ondernemers de mogelijkheid om zichzelf bekend te maken aan andere bedrijven in Best en omgeving, zodat zij makkelijker vindbaar zijn wat betreft hun expertise.

Op basis van foto, naam, bedrijfsnaam en allerlei gegevens (ook m.b.t. het vakgebied en disciplines) kun je je eigen bedrijf presenteren. Hierdoor word je vindbaarder voor andere bedrijven. We roepen iedereen op om de link naar deze Profielpagina zoveel mogelijk te verspreiden tijdens alle contacten met andere bedrijven, zodat iedereen met een Profielpagina snel meer bekendheid krijgt. Ook kun je nog eens terugkijken en/of nazoeken wie wat in huis heeft en dus ook zien welke persoon van toegevoegde waarde kan zijn in jouw eigen bedrijfsvoering. Met deze link http://opencoffeebest.nl/home/contact-plattform/item/project-01 kun je nog even een kijkje nemen.


Wie kan er meedoen?

Iedereen die aangemeld is via LinkedIn van Open Coffee Best kan meedoen.

Hoe werkt het?

Vanaf januari 2016 staat er een contactformulier op de website waar je een aantal gegevens kunt opgeven zoals Bedrijfsnaam, Verkort CV/Elevator Pitch, vakgebied/disciplines en andere bedrijfsgegevens. Via dit formulier kun je ook je bedrijfslogo en een (actie)foto uploaden van jezelf en je bedrijf.

Wij hopen op je deelname om op deze manier een leuk platform neer te zetten voor en door de leden van Open Coffee Best.

Presentatie SABbest Accountants en Adviseurs

LogoSABBestRGBOp maandagavond 19 oktober 2015 hebben de heren Ton Timmerman en Peter van den Berg van SABbest Accountants en Adviseurs voor Open Coffee Best de eerste themabijeenkomst verzorgd. Het is de bedoeling dat er een paar keer per jaar thema’s gepresenteerd worden die actueel dan wel interessant zijn voor de leden van Open Coffee Best.

Een tiental belangstellenden kreeg uitgebreide informatie over de ontwikkelingen omtrent de VAR-verklaring, het privégebruik van de auto, de werkkostenregeling, de fiscale gevolgen van de Miljoenennota en fiscale tips. Al met al onderwerpen waar we allemaal mee te maken hebben en die best wel wat toelichting behoefden.

Deze informatieve en interessante bijeenkomst was een goede start voor de themabijeenkomsten die zeker nog gaan volgen. We hopen dan wel op een bredere belangstelling, want 10 mensen is toch wat aan de magere kant!

Uitgelicht: de VAR

Zzp’ers hebben om te kunnen werken nu een VAR nodig van de Belastingdienst. Het kabinet wil daar vanaf omdat er nu mensen zijn die op papier werken als zzp’er maar in de praktijk eigenlijk gewoon in dienst zijn. Dat is lastig te controleren voor de Belastingdienst en als het leidt tot problemen, zijn de financiële gevolgen altijd voor de zzp´er.

Een dag na de presentatie maakte staatssecretaris Wiebes van Financiën bekend dat de VAR-verklaring voor freelancers en zzp’ers nog even blijft bestaan. De nieuwe regeling gaat niet zoals gepland in op 1 januari, maar op zijn vroegst op 1 april 2016.

Modelovereenkomsten

In de nieuwe opzet gaat de fiscus werken met modelovereenkomsten per sector die zzp-ers en bedrijven kunnen gebruiken. Bedrijven kunnen zo vooraf zekerheid krijgen over de vraag of de Belastingdienst accepteert dat er geen sprake is van een dienstverband. Is dat er wel, dan moeten er premies worden afgedragen. Ton Timmerman heeft uitvoerig stil gestaan bij de gevolgen van deze wijziging en de belangstellenden goed kunnen informeren.

Volgende themabijeenkomst

Wij zullen snel weer een volgende bijeenkomst plannen met weer een interessant onderwerp. Het thema, de datum en tijd maken we zo snel mogelijk bekend. Tot snel weer.

Open Coffee Best naar Quatre Bras

Aanstaande maandag vindt de eerste Open Coffee Best plaats op onze nieuwe locatie, in het restautant van Quatre Bras, Nieuwstraat 79, 5683 KB Best.
 Met onze gastvrouw daar – Sophie van Genugten - hebben we afgesproken dat de (gewone) koffie en thee van 9.00-10.30 uur € 2,00 per kopje kost. Daarna betaal je de gewone prijs van Quatre Bras. Voor wie nog nooit bij Quatre Bras geweest is, je kunt ook nog even een kijkje nemen bij QB lounge.

Neem in ieder geval ook je visitekaartje mee, want Sophie heeft nog een leuke verassing in petto! Om je nog even te helpen herinneren wie Sophie is, laten we nog keer haar bijdrage van “nieuwe netwerker” zien.  (Deze is in oktober 2014 ook al in de nieuwsbrief verschenen.)

Verder in deze nieuwsbrief de agenda met daarop ook de bijeenkomsten Open Coffee Best en van het Ondernemers Café.

Graag tot ziens,
Team Open Coffee Best

Manuel Putmans, Yvonne van der Beek, Hans Rufi en Ineke Vliem

Business Center De Ronde in Best gaat definitief van start!

“IT GIET OAN!”
Business Center De Ronde in Best gaat definitief van start!


Het plan dat namens de eigenaren in overleg met een vertegenwoordiging vanuit Open Coffee Best is opgesteld, is naar aanleiding van de presentatie op 21 januari en het Open Huis op 6 februari doorontwikkeld. Aan de hand van opmerkingen en suggesties is het plan verbeterd en nader uitgewerkt in een definitief verhuurplan. Alle personen die zich na de presentatie en het open huis vrijblijvend hadden ingeschreven, hebben op 27 maart jongstleden een mailing ontvangen op basis waarvan ze hun concrete huurintentie konden aangeven.

Huidige status
Nu vier weken later zijn van de tien vaste kantoorunits inmiddels al 7 stuks verhuurd! De pandeigenaren hebben op grond van dit geweldige, positieve resultaat definitief groen licht gegeven voor de verbouwing tot en realisatie van het Business Center De Ronde. Vooruitlopend op de verbouwing is de glasvezelaansluiting reeds aangevraagd. Thans vinden de laatste gesprekken plaats met de uitvoerende partijen voor de verbouwing die op korte termijn van start moet gaan. Het streven is om het business center per 1 juli aanstaande in werking te stellen.
 
Overigens kunnen wij melden dat de eerste huurder van Business Center De Ronde zich reeds in het gebouw gevestigd heeft! Vanwege het vertrek op de vorige locatie heeft FlexFirst BV, actief op het gebied van arbeidsbemiddeling en detachering, zich tijdelijk gedurende de verbouwing gevestigd op de 1e etage van het onderhavige kantoorgebouw. Een flexibele uitwijkmogelijkheid die ook voor andere geïnteresseerden een ideale tussenoplossing kan bieden.
 
Contact opnemen
Business Center De Ronde moet een verzamelplaats worden waar ZZP’ers, startende ondernemers en flexwerkers in een prettige omgeving kunnen werken, netwerken en samenwerken. Kruisbestuiving is hierbij het credo. Indien u meer wilt weten over de huurmogelijkheden (vaste werkplek of flexwerkplek), wees er dan snel bij, want 70% is reeds verhuurd! Voor meer info neem contact op met Verschuuren & Schreppers Bedrijfsmakelaars, contactpersoon Dirk Verberne, op (040) 211 11 12 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Met vriendelijke groeten,
Dirk W. Verberne MRICS RT

Hieronder afbeeldingen van de locatie en van de plannen! (klik op een afbeelding voor een vergroting)

  • De-ronde-15b-c-2
  • De-ronde15b-c
  • Plattegrond-De-Ronde-Best1
  • Plattegrond-De-Ronde-Best2
  • Plattegrond-De-Ronde-Best3
  • Plattegrond-De-Ronde-Best4
  • Plattegrond-De-Ronde-Best5
  • Plattegrond-De-Ronde-Best6