Best Lekker komt terug, en hoe!

Beste leden van de Open Coffee,Best Lekker

 

Jullie zijn van harte uitgenodigd voor Best Lekker van 22 t/m 25 juni 2017. We zouden het gezellig vinden om dit dorpsfeest samen met u te vieren. Hoewel Brabantse gezelligheid nog steeds boventoon voert, is er veel veranderd ten opzichte van de voorgaande edities.  Zo wordt niet alleen de Koetshuistuin omgetoverd tot een proeverij- en evenementenplein, maar betrekken wij ook het dorpsplein bij het evenement.

 

Best Lekker borrel

Elke dag vindt van 16.00 uur tot 19.00 uur in de Speciaal bierentuin de Best Lekker Borrel plaats. Donderdag 22 juni is de openingsdag en richten we ons voornamelijk op netwerkclubs en bedrijven. Uiteraard bent u ook van harte welkom op de andere dagen.

Gewoon gezellig borrelen, met wat lekkere live muziek op de achtergrond en een hapje op z’n tijd. Deze borrel is toegankelijk voor iedereen. Van collega’s tot vrienden.  Je kunt voor €35,00 p.p. €40,00 euro aan munten krijgen en er zitten hapjes bij inbegrepen. Lijkt het jullie leuk om je hiervoor aan te melden? Stuur dan een reactie naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

In de bijlage vinden jullie nog veel meer informatie over Best Lekker; het pop up restaurant, de foodtrucks, het speelplein, het speciaal bierenterras, het programma en openingstijden.

We kijken erg uit naar jullie komst en we hopen er samen met jullie een onvergetelijk dorpsfeest van te maken!

Mochten jullie nog vragen hebben, dan horen we het heel graag. Bel naar 06-10445217 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

PS. De entree is gratis elke dag

 

Met gastvrije groet,

De organisatie van Best Lekker

Koen Hoeben

Brian Vriens

Danny Canters

Jan Molenbroek

Sophie van Genugten

Workshop 13 maart 2017: door Monique Martens

Op maandagavond 13 maart ging ik voor het eerst naar een avondworkshop van Open Coffee Best.

 

debad

Allereerst was er een presentatie door Tamar van Tuijl-Vermaas van Debad over Effectief Debiteurenbeheer. Gelukkig betalen mijn klanten over het algemeen allemaal erg goed, maar op dit moment is er één een beetje traag, dus ik heb met gespitste oren zitten luisteren naar een interessant betoog van een enthousiaste Tamar. Het ging over gedragsregels, het nut van algemene voorwaarden, de toegevoegde waarde van een incasso bureau en dergelijke. Dat je vriendelijk en correct moet blijven, maar wel duidelijke afspraken moet maken en hoe je een gesprek kunt voeren. Hoe meer ruimte jij je klanten geeft, hoe meer ruimte ze zullen pakken. Tijdens de presentatie werd Tamar regelmatig met vragen ‘bestookt’ waarop ze steeds weer goed wist in te gaan.

 

Ik heb er veel van geleerd en heb inmiddels op een nette manier duidelijke afspraken met mijn klant kunnen maken. En mocht hij desondanks alsnog zijn beloftes niet nakomen, dan mag Tamar beslist een nieuwe incasso opdracht tegemoet zien.

 

erzitwelomzetinaardigzijnDaarna was er een presentatie van Wim van Gennip waarin hij ons meevoerde door zijn verhaal hoe hij Social Media heeft ingezet bij de promotie van zijn laatste boek ‘Er zit WEL omzet in aardig zijn’. Hij heeft ons laten zien hoe hij het heeft aangepakt en wat de verschillen waren met de manier waarop hij de promotie en marketing van zijn vorige boeken heeft gedaan. Een ‘kort door de bocht’ conclusie is dat Social Media een mooie extra methode is om je product te promoten. Ik zeg bewust extra methode, want het blijft te allen tijde belangrijk om ook de conventionele manieren van promotie en het persoonlijke contact met je doelgroep te blijven inzetten om zo succesvol mogelijk te zijn.

 

Na afloop van Wim’s presentatie ontstond er een interessante discussie tussen alle aanwezigen waarin iedereen zijn of haar ervaringen met Social Media deelde.

 

Ik vond het een erg leuke avond en hoop dat bij een volgende workshop nog meer geïnteresseerden aanwezig zullen zijn.

 

Een bedankje voor de organisatie!erzitwelomzetinaardigzijn1

 

 

 

 


 

De stekker uit de Profielpagina’s

Zoals jullie weten proberen we al een tijdje voldoende Profielpagina’s van jullie te verzamelen met de bedoeling om jullie daarmee onder de aandacht van de (grotere) bedrijven in Best te brengen. Slechts enkele van jullie hebben aan onze herhaalde oproepen gehoor gegeven. Helaas is dat echt te weinig om dit project verder door te zetten. Met enige pijn in ons hart staken we daarom deze poging. Degenen die een financiële vergoeding hebben betaald krijgen deze terugbetaald.

Wim van Gennip

Succesvol door aardig te zijn

Door: Wim van Gennip
 
Wim van GennipIn mijn derde boek laat ik zien dat aardig zijn wel degelijk tot meer omzet kan leiden. In de ‘harde’ wereld van winst maken, doelstellingen en targets lijkt het minder gewenst, dat aardig zijn. Het is mijn ambitie om veel meer bedrijven ‘aardiger’ te laten worden. Nu is aardig zijn in mijn ogen niet alleen aardig gedrag vertonen, maar ook – en misschien wel vooral – in het aardige aanbod wat je doet. Je moet namelijk vooral dat aanbieden wat de klant wil. Dus onderscheidende producten of diensten, die aardige mensen op een aardige manier aan de man gebracht wordt. Daarbij leg ik een duidelijke koppeling tussen de offline wereld (winkels, locaties) en online (websites, webshops, apps, social media). Alles gericht op wederzijdse loyaliteit tussen bedrijf en medewerkers en hun klanten. Een onderwerp wat naar mijn mening volledig ondergesneeuwd is door de korte termijn doelstellingen en de digitale ontwikkelingen.
Naast het boek is er ook een website www.aardigzijn.nl, waar je de modellen, die in het boek staan gratis te downloaden zijn. Mocht je interesse hebben in het boek, koop het dan niet online (ook niet via mijn site), maar ga naar de Readshop in winkelcentrum Heivelden (bij Plus Ton Henst) en gun Dick ook wat omzet.

 

aardigzijn.nl | welkom!

www.aardigzijn.nl - Wij doen een oproep aan iedereen om aardiger te zijn. Niet alleen in gedrag, maar ook – en vooral – in het aanbod wat je je klanten doet.

De handhaving op de wet DBA wordt opgeschort tot 1 januari 2018

Staatssecretaris Wiebes van Financiën stuurt de tweede voortgangsrapportage van de Wet DBA naar de Tweede Kamer. Daarin staat dat de handhaving op de wet DBA wordt opgeschort tot 1 januari 2018. Dit betekent dat zzp’ers en opdrachtgevers tot die tijd en over die periode geen boete of naheffing krijgen. Het kabinet gaat in de tussenliggende periode bekijken hoe de begrippen ‘gezag’ en ‘vrije vervanging’ kunnen worden aangepast aan de moderne tijd.

Lees hier de Kamerbrief Tweede Voortgangsrapportage Wet DBA.

Nieuwe netwerker....Miranda Kirkels

Miranda KirkelsGraag stel ik mij aan u voor.Mijn naam is Miranda Kirkels, geboren in 1971, ik woon samen met Hans met wie ik drie zonen (15, 11 en 9 jaar) heb gekregen. Na mijn middelbare school heb ik HEAO-EL in Enschede gevolgd en daarna heb ik de universitaire studie Bedrijfswetenschappen in Nijmegen voltooid. Na een aantal jaar als docent aan de Radboud Universiteit en als beleidsadviseur gewerkt te hebben, heb ik het roer omgegooid en ben ik mij gaan specialiseren in het vakgebied waar mijn hart ligt, namelijk kindercoaching. Ik heb diverse trainingen en opleidingen gevolgd, zoals bijvoorbeeld de Focusopleiding Psychologie aan de OU, een HBO-opleiding kindercoaching, speltherapie en oplossingsgericht werken en daarnaast ben ik licentiehouder van de COACHEE-methode. Sinds oktober 2015 heb ik een kindercoachpraktijk aan huis met de naam Bestkindercoaching.

Sinds 2005 woon ik met mijn gezin met veel plezier in Best en sinds 2015 heb ik hier mijn eigen kindercoachpraktijk.

Best Open Coffee maakt het mogelijk om nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe inzichten en ervaringen op te doen.

Groepsleden van Open Coffee Best kunnen mij benaderen met vragen over de individuele begeleiding van kinderen in de leeftijd 4 tot en met 12 jaar die worstelen met situaties op het gebied van:

  • BKC logo transparantOverlijden, scheiden, ziekte
  • Faalangst
  • Pestgedrag of gepest worden
  • Hooggevoeligheid
  • Boosheid of woede
  • Negatief zelfbeeld

Voor meer informatie over mijn praktijk kun je terecht op www.bestkindercoaching.nl.

Nieuwe netwerker....Astrid Roos

 

Ik ben Astrid Roos, 40 jaar oud en geboren en getogen in Best. Ik ben getrouwd en heb twee zonen van 13 en 11 jaar.astrid roos

Mijn beroep is kapster en sinds drie jaar werk ik als zelfstandige. Ik kom bij de mensen thuis en heb op die manier een erg leuk contact met mijn klanten.

Door middel van trainingen blijf ik op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in het kappersvak. 

Bij Best Open Coffee hoop ik nieuwe ideeën en tips over ondernemen te vinden.

De andere leden kunnen bij mij terecht voor bijvoorbeeld knippen, kleuren en keratinebehandelingen, maar ook voor een nieuwe look ben je welkom!

 

 

logo astrid roos

Nieuwe netwerker....Niels van Oorschot

Mijn naam is Niels van Oorschot, eigenaar van BestSafe (nieuwe naam vanaf 1 februari 2017 - voorheen LiaFen Risk Management).nielsvanoorschot

Ik ontzorg bedrijven m.b.t. diensten op het gebied van Brand- & Bedrijfsveiligheid.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld jaarlijkse controles van blusmiddelen, noodverlichting, BMI etc.

Kortom 1 aanspreekpunt voor al deze diensten.

Voor particulieren verzorg ik cursussen op het gebied van EHBO en Reanimatie.

“Better to be safe, than sorry”

 

BestSafe

 

 

Nieuwe netwerker....Arno Bernards

Mijn naam is Arno BernardsArno Bernards

Na vele jaren in loondienst te hebben gewerkt (bij kleine en big4 kantoren), ben ik in 2000 mijn eigen bedrijf gestart.

Intussen was ik afgestudeerd als Register Belastingadviseur.

 

Mijn bedrijf Bernards Belastingadvies is gevestigd aan de Parijslaan 5 te Eindhoven (Achtse Barrier: vlak bij Best waar ook veel vrienden van ons wonen).

Ik verzorg (loon)administraties,  jaarrekeningen en alle soorten fiscale aangiften voor particulieren en (startende) ondernemers

(Omzetbelasting, Loonheffing, Inkomsten -en Vennootschapsbelasting, Erf -en Schenkbelasting).

 

Binnenkort ga ik ook starten met een nieuwe werkzaamheid: financiële planning zowel voor particulieren als ondernemers.

Door administratieve en fiscale werkzaamheden aan mij uit te besteden kunt u zich concentreren waar u goed in bent: ondernemen.

Via de bijeenkomsten van Open Coffee Best wil ik nieuwe contacten op doen (die kunnen leiden tot naamsbekendheid en cliëntenaanwas).

 

Deelnemers aan Open Coffee Best die mij inschakelen krijgen een korting van 15% op mijn uurtarief.

 

logo BB